Noul SUV Ford Explorer Plug-In Hybrid: 40 km autonomie urbana cu emisii zero

Noul SUV cu sapte locuri Ford Explorer Plug-In Hybrid va fi disponibil in Europa in cursul acestui an.

Sistemul de propulsie electrificat combina motorul pe benzina 3.0 EcoBoost, un motor electric si un pachet de baterii pentru a dezvolta 450 CP, un cuplu de 840 Nm si 40 de kilometri de autonomie pur electrica in oras.

Modelul este o noutate pentru piata europeana si ofera in echiparea standard tehnologii precum Asistenta la franare pentru manevrele in marsarier (Reverse Brake Assist) sau Tempomatul Adaptiv cu oprire-pornire, recunoastere a indicatoarelor rutiere de limitare a vitezei si centrare pe mijlocul benzii de rulare (Adaptive Cruise Control with Stop & Go, Speed Sign Recognition and Lane-Centring).

 

Interiorul luxos ofera un display tactil de 10.1 inch ca interfata pentru sistemul de conectivitate SYNC 3 si pachete precum modemul integrat FordPass Connect, B&O Sound System sau o configuratie flexibila si usor de operat a scaunelor.

Versatilitatea, capacitatile si rafinamentul sunt optimizate cu ajutorul unei transmisii automate cu 10 trepte, secondata de sistemele Intelligent All-Wheel Drive, Terrain Management System si Drive Modes.

Noul SUV Ford Explorer si-a facut astazi debutul european in cadrul evenimentului special Go Further, care a avut loc la Amsterdam. Ford a anuntat faptul ca o versiune plug-in hybrid a celui mai vandut SUV din Statele Unite ale Americii va intra oficial pe piata din Europa in cursul acestui an.

Noul Ford Explorer Plug-In Hybrid va fi oferit in doua versiuni specifice, foarte bine echipate si cu volan pe partea stanga: sportivul Explorer ST-Line, inspirat de gama Ford Performance, si luxosul Explorer Platinum. Ambele sunt animate de un sistem de propulsie care asociaza motorul Ford EcoBoost V6 de 3.0 litri si un motor electric/generator pentru a dezvolta 450 CP si un cuplu de 840 Nm. Sistemul ofera si posibilitatea rularii in modul 100% electric.

Sistemul Ford Intelligent All-Wheel Drive este standard, fiind sprijinit de cele sapte setari disponibile ale pachetului Drive Modes si de transmisia automata Ford cu 10 rapoarte, ce optimizeaza performantele in scenarii care variaza de la rularea urbana la off-road. Experienta rafinata la sofat ii inspira incredere celui de la volan si este optimizata printr-o serie de tehnologii de asistenta a soferului. Lista include Tempomatul Adaptiv cu oprire-pornire, recunoastere a indicatoarelor rutiere de limitare a vitezei si centrare pe mijlocul benzii de rulare (Adaptive Cruise Control with Stop & Go, Speed Sign Recognition and Lane-Centring).

Interiorul exceptional de spatios, luxos si orientat catre confortul pasagerilor ofera elemente tehnologice si de confort avansate, implicit un display tactil cu diagonala de 10.1 inch orientat pe verticala si un instrumentar de bord digital cu diagonala de 12.3 inch. Familiile pot sa profite la maximum de calatorii datorita versatilitatii spatiului pentru bagaje si configuratiilor scaunelor pasagerilor, dar si gratie inovatiilor dedicate membrilor acestora, asa cum este accesul facil cu ajutorul unei singure maini la scaunele de pe randul al treilea.

“Sunt extrem de incantat de faptul ca emblematicul Ford Explorer vine in Europa. Noul Explorer este disponibil cu un design fabulos si cu un nivel fenomenal de dotari. Cel mai versatil SUV pe care l-am oferit vreodata clientilor din regiune este capabil sa transporte sapte adulti in confort absolut, sa tracteze fara probleme 2500 de kilograme si sa ofere in paralel o autonomie pur electrica de 40 de kilometri in oras”, spune Roelant de Waard, vicepresedinte al biroului de Marketing, Vanzari si Service Ford Europa. “Tehnologii precum display-ul tactil de 10.1 inch si Asistenta la franare pentru manevrele in marsarier debuteaza in Europa si transforma noul Explorer Plug-In Hybrid intr-un model incantator care este foarte usor de condus”.

Construita pornind de la o coala alba de hartie, cea de-a sasea generatie Ford Explorer a fost prezentata clientilor din Statele Unite la inceputul acestui an. Introdus pe piata in 1991, Explorer a contribuit in SUA la cresterea rapida a segmentului SUV-urilor, clasa de vehicule care astazi a devenit un succes imens la nivel mondial.

 

Rulare cu emisii zero

Noul Explorer Plug-In Hybrid ofera in multe scenarii eficienta energetica, rafinamentul si beneficiile dinamice ale unui sistem de propulsie electrificat, pastrand in acelasi timp autonomia unui motor traditional cu combustie interna. Autonomia urbana pur electrica de 40 de kilometri califica modelul pentru reduceri de taxe sau bonusuri la achizitie pe unele dintre pietele europene.

Motorul EcoBoost de 3.0 litri si 350 CP este sprijinit de un motor electric de 100 CP. Bateria Litiu-Ion cu capacitatea de 13.1 kWh poate fi incarcata printr-o mufa localizata pe aripa frontala din partea stanga, intre portiera si pasajul rotii. In plus, bateria este alimentata automat in mers cu ajutorul tehnologiei de incarcare regenerabila care capteaza energia cinetica altfel pierduta in timpul operatiunii de franare.

Motorul electric ii permite lui Explorer sa ruleze in modul 100% electric cu emisii zero si le ofera soferilor posibilitatea de a alege cand si cum sa activeze energia electrica stocata in baterii prin utilizarea modurilor EV Auto, EV Now, EV Later si EV Charge. In momentul in care bateria atinge cel mai coborat punct de descarcare, Explorer comuta automat pentru o eficienta optimizata pe modul EV Auto, suplimentand puterea motorului pe benzina cu asistenta din partea motorului electric prin utilizarea energiei captate. Explorer Plug-In Hybrid anticipeaza un nivel de emisii de 78 de grame CO2/km si un consum mediu de 3.4 litri/100 km*.

Arhitectura de tip hibrid paralel a lui Explorer Plug-In Hybrid permite, de asemenea, ca intreaga putere si intreg cuplul cumulate ale motoarelor termic si electric sa fie puse la dispozitie in acelasi timp pentru un nivel ridicat al performantelor atat pe sosea, cat si in off-road. In plus, capacitatea de tractare a modelului se ridica la 2500 de kilograme. Sofisticata transmisie Ford cu 10 rapoarte optimizeaza si mai mult rafinamentul si eficienta la nivelul consumului.

Pachetul tehnologic Terrain Management System utilizeaza modulul selectabil Drive Modes pentru a le permite clientilor sa-si personalizeze experienta in functie de conditiile de trafic, de situatia climaterica si de natura suprafetei de rulare. Drive Modes include modurile Normal, Sport, Trail, Slippery, Tow/Haul, Eco si Deep Snow and Sand, fiecare dintre acestea oferind un element grafic unic pe instrumentarul de bord cu diagonala de 12.3 inch. Sistemul de control la coborarea pantei (Hill Descent Control) faciliteaza la randul sau abordarea traseelor off-road.

 

 
 

Calatorii fara griji in orase si in afara lor

Tehnologiile sofisticate de asistenta a soferului contribuie la o experienta de sofat rafinata si intuitiva pentru clientii lui Explorer Plug-In Hybrid, incluzand sisteme concepute pentru a inlesni sofatul unei masini de gabarit in mediul urban.

A doua generatie a sistemului de asistenta activa la parcare (Active Park Assist 2) permite parcari complet automate in spatiile paralele si perpendiculare prin simpla apasare a unui buton. Sistemul identifica locurile de parcare disponibile, iar soferul poate activa miscarile masinii selectand pozitia N (Neutral) a transmisiei si mentinand apasat un buton plasat pe consola centrala. Vehiculul controleaza complet miscarile inspre inainte si inapoi ale masinii, acceleratia si franarea, dar si miscarile volanului, manevrand masina in spatiul identificat inainte de a angaja pozitia P (Park) a transmisiei. De asemenea, tehnologia ii ajuta pe soferi sa iasa din locurilele paralele de parcare cu ajutorul sistemului de asistenta la iesirea din parcare (Park-Out Assist).

Sistemul de monitorizare si avertizare pentru unghiul mort cu alerta la intersectia cu traficul perpendicular (Blind Spot Information System with Cross Traffic Alert), ii avertizeaza pe soferii care ies in marsarier din locul parcare in legatura cu vehiculele care trec prin spatele masinii si poate actiona franele pentru a evita sau limita efectele unor eventuale coliziuni daca soferul nu raspunde la avertismente.

Aditional, Sistemul de asistenta la franare pentru manevrele in marsarier (Reverse Brake Assist) utilizeaza senzori radar si ultrasonici pentru a detecta obiectele aflate pe traiectoria masinii si poate activa automat franele pentru a evita coliziuni iminente cand masina ruleaza in marsarier la viteze reduse. Soferii sunt ajutati suplimentar de camerele spate si fata cu auto-curatare care impreuna cu cele doua camere aditionale de la baza oglinzilor laterale produc o imagine la 360 de grade in jurul masinii, aceasta fiind proiectata pe ecranul central.

Tehnologia de asistenta pre-coliziune cu detectarea pietonilor si biciclistilor (Pre-Collision Assist with Pedestrian and Cyclist Detection), poate identifica pietonii si biciclistii aflati pe carosabil sau in apropierea carosabilului si care ar putea intersecta traiectoria masinii. Sistemul actioneaza automat franele daca detecteaza o potentiala coliziune atunci cand soferul nu raspunde la avertizari.

Tempomatul Adaptiv cu Oprire-Pornire, recunoasterea indicatoarelor rutiere de limitare a vitezei si centrarea pe mijlocul benzii de rulare (Adaptive Cruise Control (ACC) with Stop & Go, Speed Sign Recognition and Lane-Centring) ajuta vehiculul sa pastreze o distanta de siguranta fata de masinile din fata si reduce stresul in timpul drumurilor lungi in trafic usor pastrand vehiculul pe centrul benzii de rulare. Sistemul poate ajusta viteza masinii pentru a se incadra in limitele legale monitorizand indicatoarele de pe marginea sau de deasupra soselei si detectand limitarile de viteza. In plus, sistemul utilizeaza informatiile suplimentare oferite de sistemul de navigatie integrat.

Functionalitatea de Oprire-Pornire (Stop & Go) ii permite sistemului ACC sa opreasca complet automat vehiculul in traficul aglomerat si sa reporneasca de pe loc daca durata de stationare este mai mica de 3 secunde. Pentru timpi mai mari de stationare, soferul poate sa actioneze un buton aflat pe volan sau sa apese usor acceleratia pentru a porni din nou.

Tehnologia de centrare a masinii pe mijlocul benzii monitorizeaza marcajele de pe sosea si poate aplica impulsuri usoare, dar perceptibile asupra directiei pentru a ajuta masina sa ramana pe centrul benzii atunci cand Tempomatul Adaptiv (ACC) este activat. Conceputa pentru a ajuta soferii la viteze de pana la 200 de km/h, tehnologia este sprijinita si de interventie acustica si vizuala daca sistemul detecteaza lipsa oricarei actiuni a soferului asupra volanului.

Seria de tehnologii care ajuta soferii sa evite sau sa minimizeze efectele unor nedorite accidente continua cu Sistemul de mentinere a benzii de rulare (Lane-Keeping System) si cu Asistenta suplimentara in coloana de directie la evitarea obstacolelor (Evasive Steering Assist), care ii ajuta pe soferi sa vireze pe langa vehiculele oprite sau care ruleaza cu viteza redusa pentru a evita accidentele. Sistemul de franare post-coliziune (Post-Impact Braking) ajuta la reducerea efectelor unei potentiale coliziuni secundare in cazul unui accident.

“Nu vorbim despre echiparea masinii cu tehnologie de dragul tehnologiei”, spune Torsten Wey, manager al biroului Sisteme de Asistenta si Tehnologii de Siguranta din cadrul Ford Europa. “Vorbim despre imbunatatirea experientei de sofat, despre transformarea calatoriilor in experiente mai putin stresante si despre modurile in care putem sa-i ajutam pe soferi sa se simta mai increzatori atunci cand se afla la volan”.

 

Capabil si confortabil

Cu peste 5 metri lungime, doi metri latime si aproape doi metri inaltime, noul Explorer Plug-In Hybrid ofera luxul spatiului pentru pana la 7 pasageri pe trei randuri de scaune.

Pasagerii de pe primul si al doilea rand beneficiaza de spatii verticale si pentru picioare care masoara mai mult de un metru, in timp ce latimea interioara este mai mare de 1.5 metri. Cu o distanta sezut-plafon de peste 96 de centimetri, o latime interioara de peste un metru si mai mult de 83 de centimetri pentru picioare, al treilea rand de scaune poate de asemenea sa gazduiasca doi adulti la un nivel inalt de confort.

Scaunele Easy Fold cu Power Raise sunt standard pentru randul al treilea, in timp ce sistemul Easy Fold este oferit pentru al doilea rand de scaune. Rabatarea celor doua randuri posterioare creeaza un spatiu de incarcare plat cu capacitatea de 2.274 de litri. Interiorul ofera, de asemenea, diferite spatii de stocare cu o capacitate totala de 123 de litri in habitaclu, oferindu-le pasagerilor de pe cele trei randuri o multime de locuri in care acestia isi pot aseza obiectele personale. De asemenea, modelul ofera nu mai putin de 12 suporturi dedicate pentru pahare sau alte recipiente.

Printre elementele disponibile in echiparea standard si care cresc nivelul de confort se numara: un buton rotativ pentru selectarea pozitiei transmisiei automate cu 10 trepte; scaune fata incalzite, racite si ajustabile electric in 10 directii; scaune incalzite pe al doilea rand; zona de incarcare wireless pentru dispozitivele compatibile; volan incalzit; parasolare retractabile pentru al doilea rand de scaune; geamuri fumurii pentru randurile posterioare. Versiunea Explorer Platinum ofera standard un sistem audio premium B&O Sound System cu 14 incinte acustice si o putere maxima de 1000 de wati, in timp ce versiunea Explorer ST-Line este echipata cu un sistem audio premium B&O Sound System cu 12 difuzoare si o putere maxima de 800 de wati.

Modemul integrat FordPass Connect transforma Explorer Plug-In Hybrid intr-un hotspot WiFi mobil la care se pot conecta in acelasi timp pana la 10 dispozitive. Pe langa faptul ca ii ajuta pe soferi sa planuiasca itinerarii mai rapide si mai putin solicitante cu actualizari Live Traffic prin sistemul de navigatie si ca le ofera pasagerilor posibilitatea de a accesa stream-uri audio sau video, FordPass Connect permite accesul la o gama larga de functionalitati prin aplicatia de mobil FordPass:

  • Localizarea vehculului (Vehicle Locator) le va oferi posesorilor posibilitatea de a-si gasi imediat masina in parcarile aglomerate ale mall-urilor.
  • Statusul vehiculului (Vehicle Status) permite oricand verificarea prin internet a nivelului combustibilului, a starii sistemului de alarma, a duratei de viata a uleiului de motor si altele.
  • Incuiere/Descuiere usi (Door Lock Unlock) pentru acces de la distanta in masina.
  • Start de la distanta (Remote Start)**

Display-ul tactil de 10.1 inch – standard pe versiunea Platinum – permite umplerea intregului ecran cu harta navigatiei sau impartirea acestuia cu informatiile audio. Ecranul utilizeaza sticla capacitiva comparabila cu cea regasita pe telefoanele mobile inteligente si pe tablete, oferind o interactiune mai rapida si mai exacta cu functiile sistemului de infotainment SYNC 3. Acesta le permite soferilor sa controleze sistemul audio, navigatia si functiile sistemului de climatizare – plus telefoanele conectate – cu ajutorul unor comenzi simple, conversationale.

Display-ul tactil central imparte o serie de informatii cu instrumentarul digital, configurat la randul sau pentru a-i sprijini pe soferii care isi doresc sa maximizeze functiile sistemului de propulsie plug-in hybrid al lui Explorer: ecrane dedicate, implicit descrierea fluxului de energie, sau sfaturi in timp real legate de sofatul eficient sau de incarcarea bateriilor. Pe versiunea Explorer ST-Line, echiparea standard ofera un ecran tactil central de 8 inch care completeaza instrumentarul de bord digital de 12.3 inch.

 

Design modern si stilat

O serie de calitati consistente la nivel de design au ajutat la definirea lui Explorer in cei 29 de ani de succes pe care modelul i-a experimentat pana acum in Statele Unite ale Americii, iar echipa de design a tinut sa pastreze aceste importante fragmente mostenite atunci cand au creat noua generatie. Elementele caracteristice de-a lungul ultimelor decenii includ montantii fata si spate de culoare neagra. La imaginea sportiva si stilata contribuie si plafonul plonjat si consola fata scurta.

Explorer Plug-In Hybrid este oferit standard cu jante de 20 de inch din aliaj cu insertii negre atat pe versiunea ST-Line, cat si pe versiunea Platinum.

Varianta ST-Line ofera o grila frontala neagra glossy, acelasi tratament estetic fiind regasit pe barele longitudinale de pe plafon si pe insertiile laterale de pe portiere. La interior sunt oferite cusaturi contrastante de culoare rosie pe scaune, covorase si pe volanul sport cu parte inferioara tesita, dar si insertii cu efect de fibra de carbon aplicate pe plansa de bord.

Varianta Platinum este dotata cu o grila frontala satinata, tratament unitar vizibil si pe barele longitudinale si pe insertiile laterale ale portierelor. Plansa de bord primeste insertii din lemn natural.

“Un nivel masiv de carisma si o prezenta fara precedent pe sosea sunt elemente standard pe noul nostru Explorer Plug-In Hybrid, spune Matthias Tonn. “Cu versiunile ST-Line si Platinum disponibile, clientii vor putea sa gaseasca optiunea care se potriveste perfect personalitatii acestora”.

 

# # #

*Valorile oficiale omologate de consum si emisii vor fi anuntate inaintea intrarii oficiale pe piata a modelului.

*Consumul declarat energie/combustibil, emisii CO2 si autonomia electrica sunt masurate in conformitate cu cerintele tehnice si specificatiile Regulamentelor europene (CE) nr. 715/2007 si (CE) nr. 692/2008 cu amendamentele subsecvente. Consumul de combustibil si emisiile de CO2 sunt specificate pentru o versiune, nu pentru toate versiunile unui model. Procedura standard de testare aplicata permite compararea intre doua tipuri diferite de vehicule si diferiti producatori. Suplimentar fata de eficienta consumului de combustibil al unei masini, manevrabilitatea si alti factori care nu sunt de natura tehnica joaca un rol in determinarea consumului de combustibil/energie, emisiilor de CO2 si autonomiei electrice. CO2 este principalul gaz cu efect de sera responsabil pentru incalzirea globala.

Din 1 septembrie 2017, anumite vehicule vor fi omologate utilizand procedura World Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP) in conformitate cu specificatiile legilor europene (EU) 2017/1151. Noua procedura de testare este mai realista in masurarea consumului de combustibil si a emisiilor de CO2. Din 1 septembrie 2018, WLTP va inlocui complet procedura actuala, New European Driving Cycle (NEDC). In perioada eliminarii treptate a ciclului NEDC, consumul si emisiile WLTP sunt corelate cu cifrele NEDC. Deoarece noul ciclu de testare modifica anumite elemente ale testelor, vor exista variatii in cifrele anterioare de consum si emisii (de exemplu, aceeasi masina ar putea prezenta valori diferite ale consumului de combustibil si ale emisiilor de CO2).

**in regiunile permise de lege.